„A SÉ. Romok” című kép az első, 1999-es lisszaboni tartózkodásom eredményeként született. Ekkor két hónapot töltöttem Lisszabonban, mint az „Instituto de Arte Contemporanea” ösztöndíjasa. A lisszaboni nagy katedrális, a „ SÉ” melletti és alatti régészeti ásatások területére sokszor visszatértem és több fotót, rajzot és jegyzetet készítettem. A motívum –mármint a „fal” és a „gödör” (mint az ember létezésének két mitikus fogalma) régóta egyike az alaptémáimnak, úgy is, mint térképző elemek a képben.
A kép alapváltozata a Lisszabonban elkezdett „LUZ/O/MANIA” című sorozatomban jelenik meg - rajz, ecoline -nal átfestve formában. Egy újabb értelmezés /feldolgozás pedig a „RESURRECTIO HOMINI” című sorozatom XIII – as „Statio” táblájának „álomképe” úgy is, mint az elsüllyedt (betemetett) katedrális megidézése. (Vegyes technika /porfesték/ papír.)
Az utolsó változat pedig a szóban forgó kép, „ A SÉ. Romok” 2003, olaj /vászon, 100x120 cm, ami egy, a lisszaboni M.A.C. Galériába tervbe vett, de meg nem valósult egyéni kiállításra készült. A kép a tér értelmezésének kísérlete: a vízszintesen sorakozó falak és üregek – teli és üres ellentétpárjai és minduntalan felcserélhetőségük folytán hogyan „fekszik ki” az egész „függőlegessé” a fény-árnyék kontraszt feszítő antinómiája által. A kép felületén használt raszter háló a nagyítás „maradványa”, no meg annak a szándéknak a megjelenítése, hogy egy, a képen egyáltalán nem használt színt csempésszek be mintegy új, átlátszó rétegként, ami a felület mélységét - reliefszerű érzetét - hivatott kelteni a nézőben.”
Adatkezelési tájékoztatóSütitájékoztató