Anyag: tömbösített nyír rétegelt lemez
Méret: 75x75x102 cm
Az előző két edény kizárólag vízszintes rétegeléséhez képest itt többféle irány egyensúlyát figyelhetjük meg: azáltal, hogy a forma már úgyszólván gömbbé teljesedik ki, lehetővé vált a berakás - szerű, függőleges rétegeléssel is kiemelni a felső rész dominanciáját. Itt ugyanúgy lényeges volt az ellentétes irányok tartalmi és formai egyensúlyban tartása, de a munka során nehezebbé vált a térbeli tájékozódás, mert a gömbformában elmosódtak az addigi szilárd szerkesztési támpontok. Kiemelt szerep jutott annak a már említett sötét talapzatnak is, amely ugyanazon alaprajz szerinti, de kétdimenziós alapját, mintegy előzményét képezi a rajta kiteljesedő háromdimenziós formarendnek. Megjegyzendő, hogy a sötét oldal itt nem a kultúrkörünkben oly megszokott, ellenséges vetületében van jelen: ehelyett - mélységi dimenzióit jól láthatóan megtartva - inkább barátságos, megtartó jellegét helyezi előtérbe azáltal, hogy a jótékony anyaöl szerepét ölti magára. Ahogy Lao Ce mondja: „A Magas a Mélyen áll”.
Sorozat részei: Négyesség (1998), Hármasság (2002), Kettősség (2000), Egység / Szívszentély (2001)
Forrás: Szőcs Miklós TUI
Adatkezelési tájékoztatóSütitájékoztató