grafika
tus, szén, fedőfehér
70x50 cm
"Szerelem csütörtök a címe a képnek. 70x50-es, tustoll, illetve fedőfehér és szén vegyes technikával készült. A cím a dalocskából ered, a Szerelem csütörtök, dobszerda, szabad péntek, szabad szombat, szabad szappanozni, szabad az én galambomnak páros csókot adni. Szerelem csütörtök van ezen a képen, csupa szerelmes témát látunk, a megvásárolható szerelmet, amit ott fönt a jobb sarokban Manet Olympiájának a parafrázisa képvisel, egy néger szolgáló hűsítő italokat hoz be Olympiának. Az egyik kedvenc képem a Manet Olympiája, fehéren fehér és feketén fekete a kép kompozíciója. Aztán van egy ilyen erőszakos szerelem, és van egy Macika, az ártatlanság szimbóluma, aki úgy kerül a képbe, mint Pilátus a krédóba, csak itt fordítva, mert ott Pilátus a bűnös, itt meg Macika az ártatlan. Egy csomó képemen lehet látni ilyen Malackát vagy Macikát, akik olyanok, mint az utaztató regényeknek a hősei, egy idegen világba csöppennek, és abban az idegen világban tágra nyílt szemmel nézik, hogy mi történik, és nem értik a dolgokat. Ezek persze egy kicsit én is vagyok, meg mindenki, aki nem tartja evidensnek azt, ami történik. Ez nem a szerelemnek a legszebb arca, ez a Szerelem csütörtök, nem egy idill, de nehéz is a mai világban idillt festeni. Mert valamikor egy műfaj volt az idill. Pásztori idill volt, pásztorlegény és pásztorlányka, enyelegtek a mezőn. Igen, de az igazi idillben mindig ott tornyosultak a háttérben a felhők, érezni lehetett, hogy valami történni fog. Mert az a szerelem, amelyik akadálytalanul születik és akadálytalanul beteljesedik, annak semmilyen hírértéke nincsen. Azzal nincs miért foglalkozni, hogy két ember összejön, aztán boldogok, aztán gyerekeik lesznek, aztán meghalnak. Nem, ahhoz mindenféle ármány, cselszövés, akadály kell. Nem véletlen, hogy a legnagyobb szerelmek háborúban szövődnek, mert a háborúban millió dolog akadályozza, hogy a szerelem beteljesüljön, és ez csak följebb korbácsolja az érzelmeket, és a néző érzelmeit is egyre följebb korbácsolja. Nem véletlen, hogy manapság nincsen idill, mert a képzőművészetben elhódította tőle a reklám. A reklámban apu megjön, becsapja a Lamborghini ajtaját, két hatalmas bernáthegyi kutya szalad elé lógó nyelvvel. Kisgyerkőcök játszanak a kertben, a felesége akkor jön ki a mediterrán lakóház teraszára, a swimming pool, mellvillantás stb. Tehát az idillt így happolta el a képzőművészettől a reklám."
Adatkezelési tájékoztatóSütitájékoztató