Kossuth-díjas és Munkácsy Mihály-díjas iparművész
Életrajzi adatok
Diósgyőr, 1939. augusztus 4.
Budapest, 2009. július 10.
Tanulmányok
1957–62: Magyar Iparművészeti Főiskola, mesterei: Kaesz Gyula, Borsos Miklós és Dózsa Farkas András.
1962: Diplomamunka: 850-es Fiat személygépkocsi karosszériaterv és kábelkihúzógép
Munkahelyek
1962–: önálló tervező
1984–: az Ipari Formatervező Zsűri szaklektora
Művészeti szervezeti tagság
1962–: a Magyar Népköztársaság Művészeti Alap, 1969-től a Képző és Iparművészek Szövetségének tagja
1975–: a Zsennyei Műhely alapító szervezője; 1978–1982: szervező titkár; kezdeményezője az 1993-ban induló Junior Zsennyei Műhelynek
1984–: A Magyar Képző és Iparművészeti Szövetség Szimpozion Bizottság titkárhelyettese
1986–: A Magyar Képző és Iparművészeti Szövetség Szimpozionok és Alkotótelepek Társaságának tagja, 1994–: elnök
1992–: a Ferenczi Noémi- és a Munkácsy Mihály-díj szakmai kuratórium tagja
1992–1993: Tervezzünk Opelt országos formatervezői pályázat szakértője
1993–: az Ipari Formatervezési Nívódíj és a Miniszterelnöki Különdíj zsűrijének tagja
1994–: a Magyar Művészeti Akadémia társadalmi szervezet tagja
1996–1998: A „Lépés a jövőbe" designpályázat zsűrielnöke
1997–: a Moholy-Nagy László ösztöndíjbizottság tagja, a Soproni Egyetem tiszteletbeli doktora
2001–: a Magyar Képzőművészeti Egyetem Habilitációs Bizottságának tagja
2011–: a Magyar Művészeti Akadémia posztumusz tiszteleti tagja
Művek
Tervezőmunkái
1958-tól mint főiskolai hallgató: Egri Finomszerelvénygyár, Berva moped robogók (főkonstruktőr: Urbach László)
1958–62 Diósgyőri Gépgyár (Digép) társadalmi ösztöndíjas, drót és kábelhúzó gépek, 1965-től 1-2 tonnás villás emelő targoncák.
1962 Magyar Hajó- és Darugyár 130 m-es üdülőhajó, SZOT 50, Druzsba (2 példányban megépült) tervezőtársai: Dudás László, Jancsó Miklós, Kelemen József, Nagy Tibor, Szabó Gyula. Veres László
1963 Hunyadi motoros 70 m. Dudás Lászlóval
1963 Bányagépgyártó Tröszt Tatabánya bányamentő kocsi
1962–65 Csepel Motorkerékpárgyár 125 cm-es típus fejlesztés, főkonstruktőr: Jurek Jenő.
1962–65 Budapesti Járműipari Szövetkezet: kis és nagyméretű sátras és Camping utánfutók, csomagszállító-, motorkerékpár-utánfutó, 3,5 m-es zárt egytengelyes lakókocsi (Artex nyugati szállításra) Alföld típusú, egytengelyes 7 m-es ipari lakókocsi család többféle felhasználásra: lakó, fürdő, büfé, iroda, üzlet szolgáltatásra, 4000 db. készült. 1966-ban BNV nagydíjat nyert
Speciális célú autóbuszok: csuklós hotelbusz, összkerékhajtású sétabusz, miniszteri vadászkocsi
Nyíregyházi VAGÉP 1 tonnás nyitott-zárt teherkocsi
1967 Ikarus 180
1965–85 Egyesült Járműipari Szövetkezet, gyűrűs rendszerű ipari lakókocsi-család, 4-8 m-es különféle cirkuszi kocsik, állatszállító, pénztár, lakókocsik Holló típusú lakókocsi család RIES nyugat-német cégnek készített luxus kivitelű irodakocsi (1973)
1966-tól Fecske lakókocsicsalád, Egyesült Járműipari szövetkezet, BNV nagydíjat nyert; víziló-, tigris- és elefántszállító pótkocsik
1968–95 Balatonkenese Sirály Ipari szövetkezet (szerkezeti műanyagok) Delfin, primőr 18, Express és rendőrségi, katonai motoros kishajók
2,6–7 m-es evezős, vitorlás kishajók és yachtok; Sirály –Nautika, Rebell, Mark I, II, III. Backdecker (exportra kb. 2000. db.)
1970 Villamosipari Kutatóintézet TYNY-70 villanyautó
1973 A BKV számára készített városnéző mikrobusz szerelvény, első széria, második széria: 1986.
1981-ben Nívódíjas Modul Ipari lakókocsi család, kompozit építésű, Ferihegyi Repülőtér tűzoltókocsi-rendszere, személyszállító járművei
1984 Akkumobil villamos hajtású, többcélú kisautó
1986–95 Robix Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat (Veszprém) elektromos kisautócsalád, 18 típus, kistraktor tanulmányterv, farmerkocsi és Briggs –Stratton motoros vadászkocsi
1989 Mátravidéki Építő és szakipari szövetkezet (Gyöngyös) MRS –System rendszerű rokkantkocsicsalád (elektromos és kézi)
1990 Sirály FSO Polonéz truck (lengyel kooperációban kifejlesztett hűtő, termosz és áruszállító felépítmény)
1990 Sirály Expo kocsicsalád, akkumulátoros kiskocsik
1990 Lenin Mgtsz Autójavító Üzem, Csepel Autó Union, emeltszintű ragasztott szerkezetű turistabuszt
1992–93 Budamobil, Budapesti Járműipari Szövetkezet 13000 literes üzemanyagszállító gépkocsi, 34000 l-es félpótkocsi tervezése.
1993 ZTS Kolarovó (Szlovákia) Babetta kismotor fejlesztés
Adatkezelési tájékoztatóSütitájékoztató