logo
logo
Vadász Bence profilképe

Vadász Bence

Ybl Miklós-díjas építész

Budapest, 1964. október 22.
Az MMA levelező tagja (2019–2021)
Az MMA rendes tagja (2021–)
Építőművészeti Tagozat
Vadász Bence életrajza

Tanulmányok

1983–1988: BME Építészmérnöki Kar

1990–1992: MÉSZ Mesteriskola XI. ciklus

2014–2016: Breuer Marcel Doktori Iskola – PJTK

2016: DLA fokozat – summa cum laude (Szakdolgozat: Úton a moderntől a minimalizmus felé)

 

Munkahelyek

1988: ARTUNION Széchenyi Építész Stúdió - tervező

1989–1990: Pécsiterv budapesti irodája – vezető tervező

1991–: Vadász és Társai Építőművész Kft. – vezető tervező

1995–: V.T. Design Bt.- irodavezető

1999–: Vadász és Társai Építőművész Kft. – irodavezető-helyettes

2000–: Vadász és Társai Építőművész Kft. – irodavezető

 

Szakmai tagságok, funkciók

1988–: MÉSZ – rendes tag

1988–: ÉTE Színdinamikai Szekció – rendes tag

1992–: MÉSZ Mesteregylet

A MÉK megalakulása óta – MÉK – rendes tag

1997–: MÉSZ Tagfelvételi Bizottsága

1997–: MÉSZ Kiállítási Bizottság – társelnök

1999–: MÉK Etikai Bizottság – jelölés

1999–: BÉK – küldött póttag

2000–: BÉK – küldött

2000–: BÉK – XIII. ker. kamarai megbízott

2005–2008: Pro Architectura Díj Bizottsági – Tag

2004–: Építőipari Nívódíj Bizottság – Tag

2008–: Központi Építészeti Tervtanács – tag

2009–: Leányfalu Építészeti Tervtanács tag

2010–: Országos Szabadalmi Hivatal – Szerzői Jogvédelmi Bizottság – Tag

2011–: VI. kerületi Építészeti Tervtanács tag

2012– 2016: Magyar Építőművészek Szövetsége Elnökségi tag

2013–: Óbuda Építészeti Tervtanács tag

2014–: MMA nem akadémikus köztestületi tag – közgyűlési képviselő

2019–2021: a Magyar Művészeti Akadémia levelező tagja

2021–: a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja

2022–2024: Magyar Művészet szerkesztőbizottsági tag

2022–: az Országos Építészeti Tervtanács tagja

2022–: MMA-MMKI Ösztöndíj Bizottság tagja/szekcióvezető

 

Tudományos, oktatási tevékenység

1989– 1996: BME Építészmérnöki Kar – meghívott oktató (másodállás)

1997– 2000: BME Építészmérnöki Kar – Diplomaterv konzulens opponens

2000–: Ybl Miklós Főiskola –tervezési külső konzulens

2001–: BME Építész Kar – Középület Tervezési Tanszék külső konzulens

– Több, mint 25 éve vesz részt az egyetemi és főiskolai oktatásban, – a BME Építészmérnöki Kar Középülettervezési, Lakóépülettervezési, valamint Rajzi és Formaismereti Tanszékein, – és az Ybl Miklós Főiskolán – külső óraadóként, rendszeres előadóként, tervezési konzulensként, ill. diplomaterv opponensként, vagy a diploma bizottságban. Előadásokat tartott a Soproni Egyetemen, opponensként a Pécsi építészképzést is segíti.

 

Előadások

2016: Soproni Egyetem Építész Tsz. – Vadász Bence munkássága

2017: Szentendre Ferences Gimnázium – az épülő OGYH épület

2017: Szentendre Szalon – Vadász Bence munkássága 

2017: MMA Építész Tagozat – Építészklub – OGYH épület tervezése

2018: Mindenki Akadémiája – előadás

2018: BME Díszterem – Új Duna Híd pályázat pályaműve

2018: „Élő Műemlék" konferencia – Országgyűlés Hivatala Irodaház (MMA – vetítettképes előadás és kiadvány)

2019: Ybl Egyesület – Meininger Hotel – épületbemutatás

2019: MÉSZ – Épületbejárás – Kossuth tér – Szabad György Irodaház

2019: Ybl Egyesület – Szoborünnep – „Épület vagy épített szobor?"

2019: MAOE Belsőép. Tagozat – Zsennye konferencia: „Vadász Mihály és a szelíd BAUHAUS"

2019: Ybl Egyesület – BAUHAUS 100 – Vadász Mihályról

2019: MMA Építőművész Tagozat – „Sodrásban" – Meininger Hotel

2021: MMA „Székfoglaló előadás" – „Építészeti kóborlások"

2022: Szentendre Szent András Iskola – „Az Építészetről”

2022: „Szerelmes Földrajz” MTV

2022: Duna TV – „Családbarát”

2022: Csontos János Interdiszciplináris konferencia

2023: MCC Feszt kerekasztalbeszélgetés az építészetről

2023: MÉK Küldöttgyűlés - „Vadász Mihály és a szelíd BAUHAUS”

2024: Tesztoszteron Építészet – Vadász Bence

______________________________________

 

VADÁSZ BENCE ÉLETRAJZA

 

Vadász Bence építészcsaládban született Budapesten, 1964. október 22-én Pöhl Veronika főiskolai tanár és Vadász György Kossuth-díjas építész, egyetemi tanár, a nemzet művésze gyermekeként. Szakmai tanulmányait a BME Építészmérnöki Karán kezdte, majd Mesteriskolát végzett a Magyar Építőművészek Szövetségénél, később a Breuer Marcel Doktori Iskolát a PJTK-án, ahol summa cum laude DLA címet szerzett. A diploma megszerzése után az ARTUNION – Széchenyi Építész Stúdióban tervezőként helyezkedett el. Majd a Pécsiterv budapesti irodájának vezető tervezője, 1991-ben a Vadász és Társai Építőművész Kft. vezető tervezője volt. 1999-ben a Vadász és Társai Építőművész Kft. irodavezető helyettese, majd egy évvel később irodavezetője lett. Több mint 25 éve vesz részt az egyetemi és főiskolai oktatásban, – a BME Építészmérnöki Kar Középülettervezési, Lakóépülettervezési, valamint Rajzi és Formaismereti Tanszékein, és az Ybl Miklós Főiskolán – külső óraadóként, rendszeres előadóként, tervezési konzulensként, ill. diplomaterv opponensként, vagy a diploma bizottságban. Előadásokat tartott a Soproni Egyetemen, opponensként a Pécsi építészképzést is segíti. Az építőművészetnek komoly családi hagyományai vannak a Vadász családban. Nagyapja, Vadász Mihály az 1930'-as évek modernista művei mellett arra törekedett, hogy a vegytiszta bauhaus kompozíció mindig a tájba, a környezetbe illő legyen. Édesapja, Vadász György stíluskorlátok nélkül alkotott. Nagyapja inspirálta házai: az első komolyabb sikert aratott (2001. évi Pro Architectura díj) középülete, a Margit Ház irodaháza, – a minimalizmusba hajló Schlotter Ház Diósdon (2016), – a Gallello Ház (családi ház a budai Cenk utcában 2005) a transzparens építészettel motiválja a „modernista" alapképletet. A Láng Sport- és Szabadidőközpont épületei (Bp. XIII., Rozsnyai u. 2003–2010) – a csarnoképület (2004) kézivetésű tégla-felületeivel a „szelíd bauhaus" humánus újraértelmezése, – míg a hosszú, fehér „Főépület" (2010) kicsit Hajós Alfréd parafrázis. A Béke úti Fecskeház (2007 – tervezőtárs Miltényi M. Miklós) ugyanebben a szellemben a De Stilj századvégi újrahangolása Gerrit Rietveld színeivel. A Budakeszi Mosolyvár bölcsőde épülete (2014–2019 – tervezőtárs Vadász Balázs) a modernista komponálás végletekig való sallangmentesítésére tett kísérletet, – ahol az „üzenet" additív elemek nélkül, már csak az őszinte, funkcionalista, hófehér tömegek játékából, – azok egymásra hatásából, a fény-árnyék játékokból olvasható le.

Édesapja építészete is hatással volt rá: így készült a Nissan Székház (2001 Bp. IX. Máriássy út) lágymányosi épülete egy olyan additív elemekből komponált épületegyüttes, amely ázsiai formai gesztusokkal („pagoda") és építészeti hangsúlyokkal utal az üzemeltető cég múltjára és hovatartozására. Továbbá a Péterhegyi OTP lakópark T5 tömbje (2002) házainak szigorú, geometrikus fehér tömegei és a hegyesszögű tetőzet sziluettje mintegy ellenpontjai a vele szemben álló, lágy vonalvezetésű és íves tetőzetű házaknak. Párbeszédben állnak egymással, felelgetnek egymásnak. A szolnoki, nívódíjas OTP társasházak (2001 – Szolnok, Városmajor út) hófehér kubista alaptömegét pasztellszínű homlokzati fabetétek cizellálják. A képletszerű modernista komponálás szigorúsága így válik kisvárosi hangulatúvá, amelyet a hangsúlyos, karakteresen túlnyúló ereszű magastető összefogó- és rendező hatása is erősít. Ezeken az épületeken tetten érhetőek a nagyapai kompozíciós elvek és az apai romantikus „eklektika" gondolkodásmódja egyaránt. A XIII. kerületi „Origó Ház" (2004 – Bp. XIII. Petneházy utca – tervezőtárs Miklós Zoltán) az Újlipótvárosi zártsorú beépítések sűrűségének és monotonitásának szorításán próbál humánus építészeti gesztusokkal lazítani. A foghíj beépítések elvárt (és számonkért) szintterület-maximalizálását a nagy, utcai tömeget természetes anyagok használatával (bontott tégla), egyedi és érzékeny részletképzéssel (szemöldökök, lapjára kifordított, „pecsétes" téglák, erőteljes fény-árnyék hatások) teszi emberi léptékűvé. A VI. kerületi „Heléna Ház"(2003 – Bp. VI. Káldy Gyula utca) ugyanennek a humanizálási törekvésnek egy másik példája, itt műemléki környezetben, – egy Freund Vilmos ház helyén. A XX. század végi késő modern tér- és tömegképzés itt egy olyan külső köpenyt kapott, amely telis-tele van történeti utalásokkal, – a valaha – volt Freund épületből átemelt frízekkel, – az illeszkedés elvei szerint konstruált párkánysorral és a nagypolgári építkezés virtusára emlékezve az előcsarnokban elhelyezett Szép Heléna szoborral (Veres Kálmán szobrászművész alkotása). Ez a ház magán hordozza a családi építészeti előzményeket is, de egyben kicsit szellemi előképe a 15 évvel később megvalósuló Szabad György Irodaháznak is.

A családi inpirációkra született művek megtervezése után Vadász Bence újra felfedezett eszmerendszereket és mestereket, és mindezeket ötvözve magában egy saját útra lépett. Ekkor születtek az első versek is, mintegy kitekintésként a szakmából, amit irodalmi díjakkal is elismertek. A saját úton indulva épült meg 1997-ben a Vaskúti Iskola, ahol tömegképzésben, anyaghasználatban és formákban egyaránt próbált utalni a „végvárak építészetére". Szimbolikusan jelezve, hogy az épület is a védendő „határvidéken" helyezkedik el, – de azt is, hogy saját építészeti formavilágának már a határvidékére merészkedett. A XIV. kerületi sportcsarnok pályázata (2012 – tervezőtárs Miklós Zoltán) egy izgalmas és tanulságos próbálkozás volt arra, hogy a burkolt terep „meggyűrésével", – a két-dimenzióból a 3D-be való kilépéssel hogyan lehet egy középületet létrehozni. A terepen induló és a kompozíción végigfutó, a vízszintes síkból az épület sziluettjére felszaladó, majd visszacsendesülő geometrikus szalagok gondolata itt jelent meg először építészetében. A Békéscsaba melletti erdőbe tervezett Ökumenikus üvegkápolna terve (2012) szintén egy kísérlet volt a „kint-bent", a külső terek és belső terek megcserélésére, – a transzparens inverz-építészetre, – a kicsiny, kultikus belső tér (tárgyi és lelki értelemben egyaránt) „végtelenbe tágítására". A Budaörsi Víztároló – pályázati terve (2002 – Tervezőtárs Miklós Zoltán) a „brutalista" beton építészet és a „minimalizmus" elvei szerint formált – de a De Stíjl színeivel komponált, térbe emelt kubista festmény. A budapesti Paulay utcában (a Balettintézet mögött) épülő tetőszinti beépítés (2016–2020) szintén a fenti elvek szerint megfogalmazott szoborszerű kompozíció. A dinamikusan izgő-mozgó, színes „fadobozok" titkos, lebegő „kis-városa a nagyváros" fölött.

Kortárs és jelenkori építészetének legfontosabb állomása mindezeken túlmenően azonban a következő két épület. Mindkettő karakteresen különbözik a Vadász dinasztia építészeti hagyományaitól, mégis mindkettő következik az előzőekből, – levezethető „kincskereső" építészeti állomásaiból.

Az első ilyen épület a Meininger szálló (2011–2019 – tervezőtárs Miklós Zoltán). Hullámzó dinamizmusa, – háromdimenziós szoborszerűsége, – „Duna-kavics" mivolta, a brutalista késő-modern és az organikus építészet „kézfogása"… „2011-ben nyertük el a munkát Miklós Zoltán tervezőtársammal egy sikeres tervpályázat I. helyezettjeként. Nyolc éve! Nyolc év, több száz vázlat, skicc, szín- és anyagtanulmány, építészettörténeti kutatás és elemzés előzte meg a kidolgozást és a végleges komponálást. Hogyan lehet viszonyulni a helyhez, a térhez, a városi szövethez, a Dunához? És a környezethez? Az Imre utca neoreneszánsz vakolt eklektikájához, Pecz Samu tégla homlokzat-remekléséhez, a szecesszióba hajló neogót Nagyvásárcsarnokhoz, Ybl csodálatos neoreneszánsz Központi Vámházához, vagy a közraktárak jóarányú rutin téglaházaihoz, esetleg a „Bálna" futurisztikus gesztusához,  vagy Léstyán Ernő szeretve – tisztelt későmodern kubista téglakompozíciójához? Alkalmazkodni? Mihez és hogyan? Lábazatban és párkányban? Esetleg anyaghasználatban? De hisz mind más és mind másként más. Csak téglaépítészetből három különböző hang szól már a téren – egy homogén, cizellálatlan felületű statikus klinker tömeg – egy mívesen mozgatott, majolikákkal díszített, színesen vibráló dinamikus kompozíció, és egy nyugodtan rutinos, jó arányú ipari épületegyüttes. Lapostetős legyen, modern, vagy archaizáló magastetős? Hegyesszögű trapéz alaprajzú sarokfoghíjként miként viselkedjünk, hogyan „érkezzünk" meg a térre? Milyen házat építsünk? Hosszú és kacskaringós utakon, lassan és fokozatosan jutottunk el a felismerésig – reményeink szerint a megoldásig. Ne épületet tervezzünk! Legyen a tömeg egy organikus „képződmény"! Egy „nőtt" jellegű test. Egy hullámzó monolit. Ne egy ház ajtókkal, ablakokkal, tetővel és lábazattal, – hanem egy szoborszerű térkompozíció. Egy szabadon formált „dunai kavics", amely önálló, szinte szabadonálló szobra lehet a térnek, – amely kontraszthatásával interakcióba lép az eklektikusan változatos korú–, stílusú– és arányú városi térfal különböző építészeti hangjaival."  Skardelli György ezt írta az épületről opponenciájában: „Az épület formálása nehéz szituációt próbál kezelni – sikerrel. A Központi Vásárcsarnok karakteres, részletgazdag épülete, az eklektikus városszövet tipikus egyedei, a csatlakozási kényszer az ELMŰ épület részlettelen, elemi kubusához – határozzák meg az igazodási közeget. Ráadásul mindezt az új tér meghatározó, XXI. századi elemeként kell megtenni. A tudatosan felvállalt szabadvonalú, hullámzó felületet mutató tömegalakítás jó felelet erre a fogas kérdésre. Ezzel a módszerrel elkerüli a szimmetria – aszimmetria választási kényszerét, a funkcióból fakadó szigorú nyílásrend monotóniáját, a viszonylag nagy tömeg konkurálását a Vásárcsarnok épületével. Az egyedi karakter értelmetlenné teszi a formai igazodás felvetődő kérdését. A visszalépcsőző tetőszintek ebben a hullámtengerben feloldódnak, nem érződik túlépítés rossz érzete, elszakításuk a szomszédos épülettől nagyvonalú gesztus, a szándékolt szoborszerű formálást erősítik."

Talán ezért támogatta a Fővárosi Központi Tervtanács és a Műemléki Tervtanács is szinte egyhangúlag a tervet…

Vadász Bence szavaival: „Az egymás felett hullámzó beton-szalagok – mintha szél fújná őket – hol kisimulnak és „rászelídülnek" Léstyán téglahasábjára, hol ostorcsapásként bevadulva meglódulnak. Ezeknek a hullámoknak szellemi előképe az art nuoveau zabolázatlan formálása, – de XXI. századi félénk főhajtás Gaudi Casa Mila-ja előtt is. Szeceszsziós utalásaival reagál a vásárcsarnok építészetére, de kicsit Mendelsohn csillagvizsgálójának organikus világa is átsejlik az anyaghasználatában „brutalista" beton „Cipolla köpenyen".

Az épületet 2019-ben beválasztották a Nemzeti Építészeti Szalon kiállított művei közé.

A másik kiemelkedő hatású épület az Országgyűlés – Szabad Györgyről elnevezett – irodaháza (2016–2020) a Kossuth-téren. Tervezési, szervezési, komponálási és építészettörténeti szempontból egyaránt az egyik legnagyobb feladata. „Egy építész életében nem sok felemelőbb, megtisztelőbb és fontosabb feladat lehet, mint a Nemzet fontos középületeinek egyikét megtervezni. Hatalmas kihívás, embert próbáló felelősség „kézjelet hagyni" egy ország épített történetében, – egy apró „díszgombot felvarrni" egy székes főváros történelmi „ünneplő öltözetére".

Az útkeresés számára nem ér véget a házaknál, a stílusbeli korlátok átlépése után szinte már magától és önként megnyíltak a műfaji korlátok is. Ötven éves korára már nemcsak tudta, de meg is tapasztalhatta, hogy az építészet valóban esszenciája a művészeteknek. Kezei alatt alakultak tehát a „nem-épületek", „nem-házak". Így alkotta meg apjával és Kő Pál szobrászművésszel a Budavári Koldus Kapu (1995) háromdimenziós, hullámzó kapuzatát (Kovácsoltvas: Lehoczki János) a Hauszmann-féle Turulos Habsburg Kapu pandantjaként, – a New Yorki magyar '56-os Emlékhely díjazott (2012 – 3. díj)  pályamunkájának jelképrendszerét a védtelen magárahagyatottságot és a bátorságot szimbolizáló alkotást, – vagy a Kopaszi gátra tervezett gyalogos híd (2008) mediterrán kikötőket idéző sziluettjének árbóc erdejét és „lebegő", térben hullámzó stég-rendszerét. Továbbá így született a Bence hegyi kilátó (2015 Tervezőtárs: Vadász Balázs) pályázatának halcsontvázat idéző sziluettje és az Anna Réti Kápolna (2019) terepből gyűrt „tarajos hullámíve", vagy a 2018-ban tervezett Lágymányosi Új Duna híd (pályázatuk tartószerkezeteinek dinamikus hullámsora, azok egymást erősítő – vagy épp kioltó – szecesszióba hajló (Jugendstil, Art Nuovo) interferenciája. A reformáció 500 éves évfordulójára megfogalmazott Emlékkút terve a református építészeti hagyományaink (harangtornyok, szimbólumrendszer) lenyomatát igyekezett beemelni a kompozícióba, a zuglói Vészkorszak Emlékmű pályázatuk pedig az elhagyatott, üres terek szimbolikus üzenete – a „hiány" minimalista építészete.

 ______________________________________

ARS POETICA

 

Mottó:

„A tökéletesség nem az, amihez nincs mit hozzátenni, hanem amiből nincs mit elvenni.” (Antoine de Saint-Exupéry)

 

Az útkeresés számomra nem ér véget a házaknál, a stílusbeli korlátok átlépése után szinte már magától és önként megnyílnak a műfaji korlátok is. Ötven éves koromra már nemcsak tudtam, de meg is tapasztalhattam, hogy az építészet valóban esszenciája a művészeteknek. Rejtve, vagy direkt, csöndesen, vagy harsányan, de benne foglaltatik a képzőművészet szobrokkal, reliefekkel vagy éppen az épület szoborszerűségével, - a festészet a színkompozíciókban, - a zeneművészet kottafüzetként akár a homlokzati lyuk-architectúrában, - vagy épp a költészet a ritmussal, a hangsúlyokkal és a rímekkel…

 

Régi vágyam, hogy a „szerves építészet” és a modernista vonulat formavilága találkozhasson és „kezet foghasson” egy munkámon. Nehéz feladat, ha finoman és üzenet-értékűen, szeretettel és tisztelettel – nem pedig direkt módon és erős gesztusokkal - próbálod megfogalmazni. Remélem a Csarnoktéri munkánkon sikerült ez a „kézfogás” …

 

MAGYAR TÁNCOK

(Hotel a Csarnoktéren)

 

Lomhán mozdul a ritmus

a beton szomorú köpenyében,

de egy víg táncra kilép

ma a zord, szigorú kalodából,

mintha a szél szelíden belekapna,

gyorsul a ritmus,

csattan az ostor ahogy feleselnek

egymást gyűrve vagy épp kisimítva az ívek,

 

hullámzó szalagok,

magyarok vaduló lobogása,

zászlókként ölelik az idő

meg a tér fura sarkát.

 

Vadász Bence DLA

2020. július

______________________________________

 

Megvalósult munkák

a.) Lakóépületek

- Bp. II. Zöldlomb u. hatlakásos társasház 1990

- Bp. III. Remete köz – Családi ház 1992

- Törökbálint – Családi ház 19930

- Bp. III. Jablonka u. – Családi ház 1993

- Budakeszi, Mandula u. 11. – Ikerház „Év Háza" 1995; 1995

- Budaörs – Családi ház 1995

- Bp. II. Hímes u. – Családi ház 1995

- Bp. II. Csatárka u. 33. – OTP Ingatlan Rt –ikervilla 1996

- Érd, Bor u. 51-53. – Családi-villa 1997

- Váralja – Logodi utcai tetőtérbeépítés 1998

- Budakeszi, lakópark I. ütem Pest Megyei Nívódíj 1999

- Tihany – Óvár. Pálos családi nyaraló 1999

- Családi kúria, Dusnok 1999

- Családi villa Rákospalotán 1999

- Budakeszi, lakópark II. ütem 2000

- Családi ház az Ördög Árok mellett 2000

- Szolnok, Városmajor út – 75 lakásos OTP lakópark - Nívódíj 2001

- Bp. XI. Péterhegyi lejtő – 44 lakásos OTP lakópark - Nívódíj 2001

- Családi villa – Solymár - Gorondy Ház - Pest Megyei Nívódíj 2002

- Szentendre – Családi ház a Hajnal utcában 2003

- Bp. VI. Káldy Gy. u. 3 – 53 lakásos „HELÉNA Ház" 2003

- Bp. XIII. Petneházy u. – „Origó-Ház" – 167 lakás 2004

- Pomáz családi ház és szobrász műterem - Pest Megyei Nívódíj 2005

- Bp. II/A. Cenk u – „Gallello Ház" 2005

- Bp. XIII. Béke utca – „Fecskeház" 2007

- Bp. XIV. Egressy út – „Mandala-kert" 430 lakás – FIABCI különdíj 2008

- Bp. II. Szemlőhegy u. 37 – 7 lakásos társasház 2008

- Solymár – Ásvány u. – Családi Ház - Pest megyei Nívódíj 2007

- Leányfalu – Családi Ház - Pest Megyei Nívódíj 2008

- Szentendre Petyina u – saját családi ház - Pest Megyei Nívódíj 2011

- Bp. X. Alkér utca – Péntek Ház 2013

- Bp. XII. Diósárok utca – Társasház 2013

- Bp. II. Orló u. 10 lakásos társasház 2013

- Bp. II. Dombos u. – családi ház 2017

- Diósd, Határőr út – Schlotter Ház 2016

- Bp. XVI. Rajka u. 3 – Műemlék villa rekonstrukciója és bővítése 2016

- Szentendre, Papszigeti út – Családi ház 2017

- Bp. XXII. Hasadék u. Családi villa 2019

- Budajenő, Őzike utca Barcza-Rotter Ház 2019

- Bp. III. Tarhos utca családi ház 2019

- Bp. III. Rózsadomb utca családi ház 2019

- Király utca 44. – Műemlék társasház rekonstrukciója és bővítése 2022

- Szentendre Seregély utca „ÉK-HÁZ” – Prefa FŐDÍJ 2023; 2022

- Szentendre Berkenye utca – családi ház 2022

- Szentendre, Petyina utca – „LÁBASHÁZ” 2022

- Budapest II. Gyöngyvirág utca – „G2” Társasház 2022

- Duna Terasz Grande 270 lakásos társasházak a „FOKA ÖBÖLBEN” 2024

 

b.) Középületek

- Bp. V. Eötvös u. 3. – Bemutatóterem 1989

- Bp. I. Széna tér – Gyorsétterem 1989

- Bp. I. Szentháromság u. – Bp. V. Váci u. – Kristály üzletek 1991

- Szentendre – Bogdányi u. Üzletház 1992

- Bp. I. Pauler u. – IBM bemutatóterem és iroda1992

- Bp. XI. Thán K. u. – Folprint – Trodat irodaház és nyomda 1995

- Vaskút – Iskola és könyvtár 1997

- Sopron – Festetich Major rekonsrukciója 1999

- Bp. VI. Nagymező u. 14. – „Két Szerecsen" kávéház 1998

- Budakeszi, Villám utca lakópark – III. ütem 2000

- Bp. II. Tölgyfa u. – „ Margit Ház" irodaház  -Pro Architectura Díj 2000

- Bp. IX. Máriássy u. – Nissan Székház 2000

- Bp. XI. Trodat irodaház és nyomda 2001

- Bp. XIII. Láng Sport és Szabadidő kp – Sportcsarnok 2003

- Bp. XII. Istenhegyi út – MUTEX – Iroda és Apartman Ház 2003

- Bp. XIII „Láng Sporttelep" – Tenisz épület 2007

- Bp. XII. Istenhegyi út – Irodaház és Apartman 2007

- Millennium Városközpont – Morgan Stanley Irodaház a Dunaparton 2008 (FIABCI díj, Építőipari Nívódíj)

- Bp. XIII. Láng sport- és szabadidő központ „Főépület"  2010

- Újpest Polgármesteri Hivatal – Rathaus Keller 2012

- FIDESZ MPP Lendvay utcai székházának rekonstrukciója 2013

- Budakeszi Bölcsőde a Konth Miklós utcában 2014

- Bp. VI. Munkácsy utcai óvoda 2014

- Bp. V. Kossuth tér – Térszint alatti - Kőtár és építéstörténeti kiáll. 2014

- Bp. V. Kossuth tér – Térszint alatti - '56-os Forradalom Emlékhelye. 2014

- BVOP Bp. Kozma utcai Börtön bővítése 2015

- Kárász - Lovas Farm 2016

- Országgyűlés Hivatala – Szabad György Irodaház – Kossuth tér 6-8. 2019

- Bp. IX. Csarnoktér – Meininger Hotel (Beton Építészeti Díj, Építőipari Nívódíj)  2019

 

Jelentősebb épülő, vagy építés előtt álló objektumok

- Budakeszi, 25 lakásos „Barackos Lakópark”. Átadás: 2024

- Bp. VI.  Paulay u. 39. – műemlék épület tetőszinti bővítése. Átadás: 2024

- Szeged külterület – Szalakóta madártani látogató központ. Kezdés: 2024

- Budapest Kőbánya – Somfa utcai 140 lakásos OTP lakóépület. Átadás: 2024

- Budapest Városmajor u. – szecessziós villa rekonstrukció. Átadás: 2024

- Pomáz Kartal u. családi ház. Átadás: 2024

- Bp. XIII. DUNA TERASZ 7. Tömb – 210 lakásos társasház. Átadás: 2024

- Budapest VI. Szondi u. 91 – „Ficánka” Bölcsőde. Átadás: 2024

- Budapest I. Szabó Ilonka utca – Családi villa. Átadás: 2024

- Templom és plébánia a Bp. III. Harsánylejtőn. Átadás: 2024

- Mohács Nemzeti Sírkert bővítése a csata 500. évfordulójára. Átadás: 2026

- Bp. VI. Mozsár utca 6 – Tetőszinti ráépítés és homlokzatfelújítás. Kezdés: 2024

- Bp. VI. Lázár utca 9 – Tetőszinti ráépítés és homlokzatfelújítás. Kezdés: 2024

- Bp. XI. Kruspér 10 – Tetőszinti ráépítés és homlokzatfelújítás. Kezdés: 2024

 

Pályázati eredmények

- Magyar Nemzeti Színház helykiválasztás - kiemelt megvétel 1988

- Üdülő és zártkerti épületek a Dunakanyarba - megvétel 1989

- Új győri köztemető - kiemelt megvétel 1989

- Magyar Nemzeti Színház - kiemelt megvétel 1989

- Balatonfüred – Gyógyszálló - II. díj 1989

- II. Világháború áldozatainak emlékműve - I. díj 1989

- Balatonalmádi – városközpont - I. díj 1990

- Muhi csata emlékműve - III. díj 1990

- Leányfalu – 100 szobás szálloda – mesteriskolai felvételi díj 1990

- Keszthely – Afrika múzeum - II. díj 1991

- Budapesti Vidámpark rendezése - II. díj 1991

- BUDANOVA Technopark – nemzetközi tervpályázat - I. díj 1992

- Budapest V. Váci u. – „Váci Kapu" az EXPO-ra - I. díj 1992

- „ÉV HÁZA" 1995

- Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet - Kiemelt megvétel 1996

- Dunaújváros – Széchenyi – Kossuth emlékmű - I. díj 1997

- Pilisi Parkerdő Rt. – Információs Kp. - II. díj 1997

- Budapest, „TRAFÓ" kulturális központ - I. díj (megosztott) 1998

- „Pest Megye Építészeti Nívódíja" 1998

- „Pest Megye Építészeti Nívódíja" 1999

- Budakeszi, Bevásárlóközpont - II. díj 1999

- Magyar Nemzeti Színház - I. díj 2000

- „Katonai Emlékmű" Ópusztaszer (Veres Kálmánnal) - I. díj  2000

- „Anonymus" Emlékszobor (Veres Kálmánnal  - I. díj  2000

- Strabag Holding Irodaház  - rangsor nélkül 2000

- Bp. XIII. Szabolcs u. 100 lakásos önkormányzati bérház - II. díj 2001

- Bp. XIII. Láng Sporttelep – Sportcsarnok és irodaház - I. díj  2002

- Budaőrs – Víztorony  - megvétel 2002

- Bp. XIII. ker. Béke u. „Fecske Ház" – megosztott I. díj 2003

- BP. Millenniumi Városközpont – „Haller Kapu" - II. díj. 2004

- Tervpályázat Budapest „Új Építészeti jeleire"  - Megvétel 2005

- Társasház a Bp. I. Toldy Ferenc utcába - meghívásos tervpályázat  2006      

- Budapest Szíve - ötletpályázat  - Megvétel 2006

- Irodaház Biatorbágyra - I. díj 2007

- Almádi - Ovóda - meghívásos tervpályázat - II. díj. 2007

- Baja – Trianon emlékmű I. díj 2008

- Bp. XI. Móricz Zs. Krt – „Gomba" tervpályázat  - Megvétel 2009

- Solymár Óvoda – meghívásos tervpályázat 2009

- Budakeszi Bölcsőde  I. díj. 2011

- 1956-os Forradalom- és Szabadságharc Emlékműve – New York  III. díj  2012

- Bp. VI. Ó utca 29 – tetőszintek ráépítése I. díj 2015

- Emlékhely Reformáció 500 éves évfordulójára – rangsorolás nélküli meg- vétel 2017

- A „Vészkorszak áldozatainak Emlékműve" – Zugló - I. díj  2017

- Nemzeti Mintaterv Katalógus – 3 nyertes pályamű 2019

- Nemzeti Bölcsőde Mintaterv – "Megvétel" 2020

- Háborúkban megerőszakolt nők emlékműve – kiemelt pályamű 2022

- „Fémlemez az építészetben” - Prefa építészeti pályázat FŐDÍJ (Vadász Balázzsal) 2023

 

Képzőművészeti alkotások

II. Világháború áldozatainak emlékműve (Pomáz, Nagyréde, Hetes, Gönc) 1989 - 1995

Budai vár – várkápolna – oltár 1990

Budai Vár – „Koldus Kapu" (Vadász György, Kő Pál, Lehoczky János) 1995

Dunaújváros – Széchenyi, Kossuth emlékmű (Veres Kálmánnal) 1998

Bp. VI. Káldy Gy. u. 3 – „Szép Heléna" bronzszobor (Veres Kálmánnal) 2003

Bp. V. Országház látogató központ – Wein János Emlékmű 2015

A „Vészkorszak áldozatainak Emlékműve" – Zugló 2020