Anyag: tömbösített nyír rétegelt lemez
Méret: 75x75x102 cm
Az előző két edény kizárólag vízszintes rétegeléséhez képest itt többféle irány egyensúlyát figyelhetjük meg: azáltal, hogy a forma már úgyszólván gömbbé teljesedik ki, lehetővé vált a berakás - szerű, függőleges rétegeléssel is kiemelni a felső rész dominanciáját. Itt ugyanúgy lényeges volt az ellentétes irányok tartalmi és formai egyensúlyban tartása, de a munka során nehezebbé vált a térbeli tájékozódás, mert a gömbformában elmosódtak az addigi szilárd szerkesztési támpontok. Kiemelt szerep jutott annak a már említett sötét talapzatnak is, amely ugyanazon alaprajz szerinti, de kétdimenziós alapját, mintegy előzményét képezi a rajta kiteljesedő háromdimenziós formarendnek. Megjegyzendő, hogy a sötét oldal itt nem a kultúrkörünkben oly megszokott, ellenséges vetületében van jelen: ehelyett - mélységi dimenzióit jól láthatóan megtartva - inkább barátságos, megtartó jellegét helyezi előtérbe azáltal, hogy a jótékony anyaöl szerepét ölti magára. Ahogy Lao Ce mondja: „A Magas a Mélyen áll”.
Sorozat részei: Négyesség (1998), Hármasság (2002), Kettősség (2000), Egység / Szívszentély (2001)
Forrás: Szőcs Miklós TUI
A-Z OPUS, a Magyar Művészeti Akadémia művészeti életút-adatbázisa
2.0 beta-teszt változat (2025. augusztus 27.)
Az adatbázist adatokkal folyamatosan töltjük fel, a rendszer szolgáltatásait teszteljük és fejlesztjük.
A-Z OPUS Adatbázis és Akadémiai Szakkönyvtár, MMA Kiadó
1051 Budapest, Vörösmarty tér 1., 4. emelet
azopus@mmakiado.huCsete Örs (koncepció, a szervezeti egység vezetője), Petres Andrea (informatikai fejlesztés vezetője), Zsoldos Marianna (könyvtár vezetője)
Csányi Szilveszter, Gelegonya Gyöngyvér, Habram Éva, Huszár Márta, Lukács János, Mocsári Mónika, Molnár Csongor, Tóth Béla, Tóth Gábor, Ullmann Gabriella
Valamint korábbi munkatársaink: Ágota Csaba, Benke Tibor, Maróthy Csaba, továbbá külső szakértők: Ferencz Józsefné, Németh Lóránt, Polyák Zsuzsanna, Vass Johanna