Anyag: badi/bilinga
Méret: 250x40x40 cm
Főként az időhiány teszi, hogy minél többet kellene beszélni egy munkáról, annál kevesebbet lehet; ezért ezúttal (is) igyekszem epigrammatikus tömörséggel fogalmazni. Így értelemszerűen számos kulturális vagy eszmetörténeti összetevő homályban marad, de vigaszt jelent számomra a bizonyosság, hogy ezt senki se fogja bánni… Tehát: Lényegében gesztusról van itt szó - a megfordulás, vagy inkább megfordítás radikális gesztusáról; az eredendő bűn, a „peccatum originale” kétezer éves bőrét levedlő kígyójának immár az eredendő erény képviseletében felfelé irányuló, fényteli útjáról – hosszú vándorlás után vissza a feladóhoz. Amellett a magasabb létállapotok, a Belső Ember Várának is nevezett megvalósítási lehetőségek sajátos ábrázolási kísérletének is tekinthető. A formaalkotást szolgáló mindkét szellemtörténeti alappillér – megint csak – szoláris energiával telített: a gnosztikusok fénykígyójának (ophis) jelentéstartalmai jótékonyan fermentálják az egyiptomi obeliszk ősi jelképrendszerét – nyelvi értelemben is. Emlékeztetőnek, sőt; felhívásnak szánom: a mindennapi élet hányattatásai közepette is meg kell hallanunk néha magasabb sorslehetőségeink gyenge hívószavát.
Forrás: Szőcs Miklós TUI
A-Z OPUS, a Magyar Művészeti Akadémia művészeti életút-adatbázisa
2.0 beta-teszt változat (2025. augusztus 27.)
Az adatbázist adatokkal folyamatosan töltjük fel, a rendszer szolgáltatásait teszteljük és fejlesztjük.
A-Z OPUS Adatbázis és Akadémiai Szakkönyvtár, MMA Kiadó
1051 Budapest, Vörösmarty tér 1., 4. emelet
azopus@mmakiado.huCsete Örs (koncepció, a szervezeti egység vezetője), Petres Andrea (informatikai fejlesztés vezetője), Zsoldos Marianna (könyvtár vezetője)
Csányi Szilveszter, Gelegonya Gyöngyvér, Habram Éva, Huszár Márta, Lukács János, Mocsári Mónika, Molnár Csongor, Tóth Béla, Tóth Gábor, Ullmann Gabriella
Valamint korábbi munkatársaink: Ágota Csaba, Benke Tibor, Maróthy Csaba, továbbá külső szakértők: Ferencz Józsefné, Németh Lóránt, Polyák Zsuzsanna, Vass Johanna