A Pfaff Ferenc által tervezett miskolci Tiszai pályaudvar 1901-ben épült. Tervünk megkísérelte a városközpont-közeli Búza tér távolsági buszpályaudvarát a tervezési területre hozni, a villamos-végállomást és az elővárosi vasút elképzelését a száz éve szolgáló vasútállomás előtti Kandó Kálmán tér környékére rendelni, a teret nagyvonalú, nyugodt beépítéssé szervezni. A vonatkozó ajánlattételi eljárásra közlekedéstervező cégeket hívtak meg. A nyertes, partnernek fogadta az öt miskolci építészirodából álló csoportot, mert érezte, hogy a feladat városépítészeti, térbeli jelentőségű. Sajnos a beruházó csak a közlekedésfejlesztést valósította meg - és azt is nagyon csonkán -, a pályaudvar előtti térség továbbra is rendezetlen. (RM)
A-Z OPUS, a Magyar Művészeti Akadémia művészeti életút-adatbázisa
2.0 beta-teszt változat (2025. augusztus 27.)
Az adatbázist adatokkal folyamatosan töltjük fel, a rendszer szolgáltatásait teszteljük és fejlesztjük.
A-Z OPUS Adatbázis és Akadémiai Szakkönyvtár, MMA Kiadó
1051 Budapest, Vörösmarty tér 1., 4. emelet
azopus@mmakiado.huCsete Örs (koncepció, a szervezeti egység vezetője), Petres Andrea (informatikai fejlesztés vezetője), Zsoldos Marianna (könyvtár vezetője)
Csányi Szilveszter, Gelegonya Gyöngyvér, Habram Éva, Huszár Márta, Lukács János, Mocsári Mónika, Molnár Csongor, Tóth Béla, Tóth Gábor, Ullmann Gabriella
Valamint korábbi munkatársaink: Ágota Csaba, Benke Tibor, Maróthy Csaba, továbbá külső szakértők: Ferencz Józsefné, Németh Lóránt, Polyák Zsuzsanna, Vass Johanna