Albert Gábor három kisregényében azt a soha el nem évülő kérdést boncolja, kik vagyunk, a társadalom és az emberi lélek labirintusaiban hogyan lehet eltévedni. Három éles metszet, három megközelítési lehetőség. E metszetek szerkezete látszólag lineáris, de az elbeszélésmód a képeket és történéseket sejtelmesen emeli át egy másik rendszerbe, ahol a történet időbelisége és időbeli rendje ugyanúgy megszűnik, mint ahogy a tér is felbomlik, az események logikai rendjét a metafizikával átszőtt belső valóság törvényei szabják meg. Ez a szerkesztési elv – Határ Győző „raszteresnek” és sávozottnak nevezte – idegesen vibráló stílussal párosulva láttatja az „eseményeket”, amelyek a tudat valóságában nem láncolatként jelennek meg, hanem kusza szövedék formájában. Egy-egy momentum, egy-egy hirtelen effektus kihasítja az Idő zsákját, és a nem létezőnek hitt múlt beáramlik a jelenbe, ott hullámzik a jelen hősei körül, mindent elborít, átmos, sokkal konkrétabban, meghatározóbb realitással, mint a jelen esetlegességei.
Forrás: Pont Kiadó
A-Z OPUS, a Magyar Művészeti Akadémia művészeti életút-adatbázisa
2.0 beta-teszt változat (2025. augusztus 27.)
Az adatbázist adatokkal folyamatosan töltjük fel, a rendszer szolgáltatásait teszteljük és fejlesztjük.
A-Z OPUS Adatbázis és Akadémiai Szakkönyvtár, MMA Kiadó
1051 Budapest, Vörösmarty tér 1., 4. emelet
azopus@mmakiado.huCsete Örs (koncepció, a szervezeti egység vezetője), Petres Andrea (informatikai fejlesztés vezetője), Zsoldos Marianna (könyvtár vezetője)
Csányi Szilveszter, Gelegonya Gyöngyvér, Habram Éva, Huszár Márta, Lukács János, Mocsári Mónika, Molnár Csongor, Tóth Béla, Tóth Gábor, Ullmann Gabriella
Valamint korábbi munkatársaink: Ágota Csaba, Benke Tibor, Maróthy Csaba, továbbá külső szakértők: Ferencz Józsefné, Németh Lóránt, Polyák Zsuzsanna, Vass Johanna